Anıtkabir Blog

 Geçen sene ailemle ilk kez Anıtkabir’e gittim. Daha önce hep adını duymuştum ama gidip görmek başka bir şeymiş.

Sabah erkenden çıktık yola. Hava biraz serindi, ama o kadar yürüyüşe iyi geldi. Girişte bir yol var, Aslanlı Yol diyorlar. Sağlı sollu aslan heykelleri dizilmiş, baya etkileyici. O yolu geçip büyük yapıya vardık, kocaman bir yer.



İçeri girmeden önce dışarıdaki meydanda biraz dolandık. Her yer düzenli, temiz. Mozolenin içine girince bir sessizlik, bir ciddiyet. İnsanlar sessiz sessiz dolaşıyor, bir huzur var.



Müzelere de girdik. Atatürk’ün eşyaları, kalemi, kıyafetleri vardı. Tarih kitaplarında gördüğümüz şeylerin gerçek hali karşımda duruyordu. Bir de savaş zamanını anlatan tablolar, haritalar vardı, bakınca o zor günleri az çok hayal edebiliyorsunuz.

Bahçesinde de gezdik. Etraf yemyeşil, çok güzel düzenlemişler. Bir köşede Anıtkabir’in nasıl yapıldığını gösteren fotoğraflar vardı, onları da inceledik.



Beni en çok etkileyen şeylerden biri, Atatürk’ün sözlerini görmek oldu. Ne kadar ileri görüşlü bir insanmış, bir kez daha anladım. Gerçekten gurur duydum. Eğer hala gitmediyseniz, bir gün mutlaka görün derim. Oradan çıkınca insan hem duygulanıyor hem de düşüncelere dalıyor.

Yorumlar